close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיסון שפעת כבר כאן – מה חשוב לדעת?

מערכת שורשב כסליו, תשפא18/11/2020

חיסון נגד שפעת אומנם לא מגן עליכם מפני קורונה, אבל הוא יכול להפחית את הנטל על מערכת הבריאות ולהגן עליכם מפני שפעת

תגיות:
צילום: RF123
בשיתוף פרמה גורי

כולם מדברים על הקורונה, אבל השפעת לא נעלמה מהעולם ויש חשש לקראת החורף מהתפרצות שפעת שתוביל לתחלואה גבוהה ותקשה גם על ההתמודדות עם הקורונה.

חיסון נגד שפעת אומנם לא מגן עליכם מפני קורונה, אבל הוא יכול להפחית את הנטל על מערכת הבריאות ולהגן עליכם מפני שפעת – נגיף לא סימפטי בכלל.

למי כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?
חיסון שפעת נועד להפחית את הסיכוי לחלות במחלה שעשויה להתפתח לדלקת ראות ולסכן חיים.
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) מעריך כי חיסון נגד שפעת מפחית מחלות, ביקורי רופא, אשפוז ואף מוות. ההמלצה היא לקבל חיסון שנתי שחיסון זה מתאים לכל מי שמעל גיל חצי שנה במיוחד לאוכלוסייה בסיכון גבוה כמו אנשים הסובלים ממחלות רקע או מעל גיל 65, נשים בהריון וכן לאנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה ולמי שעובדים במערכת הבריאות. הסיבה לכך נעוצה בכך שאנשים אלה כמו אנשים מבוגרים, ילדים קטנים, נשים בהריון ואנשים הסובלים ממצבים בריאותיים קשים כמו סוכרת, סרטן, אסתמה נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים משפעת.

חיסון שפותח במאה הקודמת ומתחדש משנה לשנה
חיסון נגד נגיף השפעת נחשב בטוח יחסית כאשר תופעות הלוואי של החיסון יכולות להיות חום או עייפות, כאבי שרירים או שפעת בצורה קלה.

החיסון לשפעת אינו מוצר חדש ואחרי שהתחוללו בעולם תקופות שפעת קטלניות כמו השפעת הספרדית והשפעת האסיאתית, שפעת העופות ושפעת החזירים אין ספק שחיסון לשפעת עזר להציל חיים רבים. השפעת הספרדית שהשתוללה בעולם בין השנים 1918-1919 נחשבת לקשה ביותר בהיסטוריה וההערכה היא שכ-500 מיליון בני אדם או שליש מאוכלוסיית העולם בעת ההיא נדבקו בנגיף וכתוצאה מכך כ-50 מיליון איש מתו מהשפעת הספרדית.

החיסון לשפעת העונתית המוכרת לנו החל את דרכו בשנות ה-30 של המאה ה-20 והפך לחיסון רשמי מוכח בשנות ה-40 של המאה ה-20 ובמרוצת השנים נעשה בטוח ויעיל יותר, אך היעילות שלו אינה שלמה ולא כל מי שחוסן בהכרח לא יחלה בשפעת.
חיסונים לשפעת משתנים משנה לשנה בשל שינוי והופעת זנים חדשים של שפעת ולכן הוא נחשב לחיסון עונתי. מרבית החיסונים נגד שפעת מגנים מפני נגיפי שפעת כמו נגיף שפעת A (H1N1), נגיף שפעת A (H3N2) וסוגים של נגיפי שפעת B.

מחקרים שונים שנעשו על חיסון נגד שפעת הראו שחיסון זה יכול להפחית את ההחמרה לסיבוכים כמו מחלת ריאות כרונית, הפחתת זיהום נשימתי ועוד והתחסנות יכולה להגן גם על אנשים סביב מי שמתחסן הפגיעים יותר למחלת שפעת כמו תינוקות או אנשים מבוגרים ובעלי בריאות רעועה. יש לזכור ששפעת נחשבת למחלה מדבקת במיוחד ואומנם יש אנשים שיחוו שפעת עם סימפטומים קלים, אך יהיו מי שיחלו ויסבלו מתסמינים קשים ומשביתים.

מהם התסמינים שמבשרים על שפעת?
חשוב מאוד לזהות את השפעת בהקדם על מנת להימנע מאינטראקציה עם אנשים ולהפחית סיכויי הדבקה. זיהום שפעת משפיע בדרך שונה על אנשים שונים. תסמיני שפעת יכולים לכלול חום, צמרמורת, שיעול, כאב ראש, עייפות, כאבי שרירים ועוד. אם ישנו חשש שמדובר בשפעת חשוב לשמור על מנוחה, צריכה גבוהה של נוזלים, להשתמש באמצעים להורדת החום כולל רטיות קרות על המצח, משככי חום וכאבים למיניהם.

הסמבוק השחור נחשב לצמח מרפא שיכול לקצר את תקופת המחלה במיוחד אם מתחילים לקחת אותו עם הופעתה. סמבוכל הוא מוצר תמצית הסמבוק השחור הנחקר ביותר בעולם – תמצית ייחודית ומרוכזת במיוחד של הצמח ובמחקרים מדעיים ורפואיים נמצא שיפור בסימפטומים של מי שהשתמש בסמבוכל וקיצור משך השפעת.

היכנסו לאתר פרמה גורי למידע נוסף אודות תסמיני שפעת, תרופות סבתא לשפעת, שימוש בצמחי מרפא ועוד
הוסף תגובה
צילום: RF123
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה